Återbetalningspolicy

Levering  

Ved køb på www.dimoda.dk er der gratis levering til valgfrit udleveringssted for køb over 499 kr. i Danmark & Sverige. Ved køb under 499 kr. betales der 39 kr. for levering med GLS med valgfrit udleveringssted, og 59 kr. med omdeling til privat adresse & erhverv med GLS (Kun i Danmark). Leveringstiden bestræber vi os på 1-2 dage (dog stadig afhængig af om GLS og om DiModa har forsinkelser). Vi bestræber os ligeledes på at alle ordre placeret hver dag inden klokken 14:00, sendes samme dag dog senest dagen efter ordren er lagt med mindre andet er angivet på webshoppen (ved ferier og lign). 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)  

Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.dimoda.dk. eller på Dmoda.se. Fortrydelse fristen udløber 14 dage efter den dag du modtager din varer eller at disse afhentes på posthus/pakkeboks.

Fortrydelse fristen udløber 14 dage fra den dag, du har modtaget din varer. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@dimoda.dk 

 

Nægtelse  

Nægter du modtagelse af pakke, ikke muligt at aflevere en pakke hjem til eller ej afhenter den på Posthuset/pakkeboks, vil der blive opkrævet et håndteringsgebyr på 15 kr. samt et returfragt gebyr på 55 kr. ,- svarende til portoen retur til DiModa. Bemærk! Vi modtager ikke pakker retur sendt pr. efterkrav, med frimærke eller uden omdeling, pakkerne kan også returneres på vores lager/kontor på Oldenvej 33, 3490 Kvistgård, Danmark mandag – fredag fra kl: 08:30-16:00  

 

Fortrydelse af en del af købet  

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.   

Bemærk, at du ikke får leveringsfragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.  

Er din ordre lagt med tilbud om få 3 betal for 2 eller har du benyttet en rabatkupon som giver dig 1 gratis produkt, skal hele ordren returneres til DiModa, alternativ kan du kontakte vores kundeservice for en særskilt aftale om de/den varer du ønsker at beholde.  

 

Returnering  

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter at du har modtaget din pakke. 
Bemærk at vi ikke ombytter varer. Man skal derfor selv lave en ny ordre på hjemmesiden med den ønskede størrelse/vare. Her kan der blive pålagt en fragtpris på 39 kr., hvis man køber for under 499 kr. 

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og evt. Plumberinger ikke er brudt. Du bærer risikoen (sammen med din valgte retur fragtmand, for varen fra tidspunktet for varens levering til dig, til varen er returneret til DiModa Clothing) Har du benyttet vores pakkelabel, skal du kunne bevise at pakken er indleveret, derfor anbefaler vi at du altid får en kvittering fra hvor du har indleveret pakken som du kan fremvise til os, hvis pakken bliver væk.  

Bemærk at det ikke er muligt at sende pakke retur til os med frimærke! Returnering skal derfor ske med omdeling til DiModa Clothing. 

Ved benyttelse af vores returportal (https://dimoda.dk/pages/returforsendelse) er dit tøj forsikret ved returnering igennem DiModa’s fragt aftale. Benyttelse af returportal koster 55 kr. for retur i Danmark & 59DKK for retur fra Sverige, og vil blive fratrukket dit tilgodehavende.  

Man må gerne benytte egen fragt aftale for at sende retur til DiModa (vi anbefaler dog ikke DAO da de ikke kan levere pakken før klokken 09:00 og vi derfor ikke får pakken, vi afhenter ikke pakker i pakkebokse/posthus).  

Er der en fabrikations fejl på tøjet, eller er der fremsendt en forkert varer, skal vi modtage en besked fra dig på kundeservice@dimoda.dk for en afklaring inden afsendelse til os!

Vi anbefaler, at I benytter vores returportal ( https://dimoda.dk/pages/returforsendelse ) eller kontakter os inden og så vil vi være dig behjælpelig med anskaffelse af et returlabel. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine evt. fragtomkostninger ved reklamation.

 

Forkert påført adresse ved ordre  

Har du påført forkert adresse på ordren, forkert telefon nr. eller e-mail og DiModa får pakken retur, skal du selv betale for at få pakken leveret igen, dette koster uanset fragtmetode et returforsendelses gebyr på 55 kr. for pakker i Danmark, og 59DKK for pakker til Sverige, samt gebyr for ny forsendelse til pakkeshop/posthus. Ønsker du ikke varen leveret igen, trækkes der returneringsgebyr/fragt på 70 kr. 
Der pålægges et ekstra gebyr på 55 kr, hvis pakken skal omadresseres af GLS grundet forkert indtastet adresse. 

Varens stand, når du sender den retur  

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt (Tøjet må ikke bære præg af brugt dvs. med pletter, parfume, cigaretrøg slitage og hangtags fortsat være påført, samt må blombering på beauty produkter og lign. Ikke være brudt), hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi som DiModa fastsætter.  

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet  

Hvis du fortryder dit køb med pengene retur, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage (dog fratrukket din evt. returneringsfragt på 55 kr. i Danmark eller 59DKK for pakker fra Sverige ved benyttelse af DiModa’s returlabel. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen og varen er modtaget.  Har du ikke afhentet pakken eller har den ikke kunne leveres til privat omdeling vil der blive modregnet et håndteringsgebyr på 15 kr. Ud over returfragt gebyret på 55 kr. i Danmark eller 59DKK for pakker i Sverige.

 

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion f.eks. Viabill, Gavekort, Dankort(bank konto). Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: DiModa Clothing, Oldenvej 33, 3490 Kvistgård. Tøjet kan også indleveres på adressen i hverdage fra 08:30-16:00.  

 

Vi bestræber os altid på at behandle alle returpakker senest 10 hverdage efter vi har modtaget pakken fra dig. Fra vi behandler din returordre og du har en bekræftelse pr. mail med dit tilgodehavende, til du har dine penge på din konto/gavekort, kan der går 1-7 bankdage (oftest dog kun 1-3 dage)  

 

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen når du sender pakken retur, og pengene vil herefter blive udbetalt til din bank konto eller viabill.

 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)  

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på www.dimoda.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet, fejlvasket eller anden skadeforvoldende adfærd.  

Der skal fremsendes et billede af fejlen til kundeservice@dimoda.dk hvorefter vores kundeservice vurdere fejlen og evt. kreditering straks. Varen skal først fremsendes EFTER kundeservice har bedt om dette.  

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.  

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til: 
DiModa Clothing Oldenvej, 33, 3490 Kvistgård , Danmark

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt i den returneringsblanket vi har medsendt til tøjet.  

Bemærk! Vi modtager ikke pakker retur sendt pr. efterkrav eller lignende. og DAO kan IKKE komme til vores kontor i weekender samt hverdage før kl. 08:30 og efter 16:00. Hvorfor vi ikke anbefaler denne forsendelsesmetode til os.