Juridisk meddelelse



Vilkår, betingelser og handelsbetingelser for DiModa Clothing ApS  

DiModa Clothing CVR nr. 38722085, Oldenvej 33, 3490 Kvistgård (Kun lager, ikke fysisk butik)

E-mail kundeservice@dimoda.dk

Tlf.: 88 62 62 77

Etableringsår 2017  

 

Betaling På www.dimoda.dk kan der betales med: Visa, MasterCard, Maestro Card, Visa Electron, Viabill, og Mobile Pay.  

 

Betaling via ViaBill:  

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter trækkes den rente- og gebyrfrie månedsydelse den 20. i hver måned. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Læs mere her: www.viabill.com/kredit  

 

Levering  

Ved køb på www.dimoda.dk er der gratis levering til valgfrit udleveringssted for køb over 399kr. i Danmark. Ved køb under 399kr. betales der 39kr for levering med PostNord eller GLS med valgfrit udleveringssted, og 49kr. med omdeling til privat adresse & erhverv med PostNord eller GLS. Leveringstiden bestræber vi os på 1-2 dage (dog stadig afhængig af om PostNord/GLS og om DiModa har forsinkelser). Vi bestræber os ligeledes på at alle ordre placeret hver dag inden klokken 14:00, sendes samme dag dog senest dagen efter ordren er lagt med mindre andet er angivet på webshoppen (ved ferier og lign). 

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)  

Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.dimoda.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du modtager din varer eller at disse afhentes på posthus/pakkeboks.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse sende dine varer retur til os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage fra den dag, du har modtaget din varer. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@dimoda.dk 

 

OBS Specielt gældende for varer købt uden for Danmark:  

Returret for Sverige, Tyskland og Holland gælder samme vilkår som Danmark med 14 dage, du vil som forbruger dog selv stå for omkostningen for fragt når du returnere varen. Vi tilbyder desværre ikke gratis ombytning eller gratis retur på varer udenfor Danmark.  

 

Nægtelse  

Nægter du modtagelse af pakke, ikke muligt at aflevere en pakke hjem til eller ej afhenter den på Posthuset/pakkeboks, vil der blive opkrævet et håndteringsgebyr på 15kr samt et returfragt gebyr på 49,- svarende til portoen retur til DiModa. Bemærk! Vi modtager ikke pakker retur sendt pr. efterkrav, med frimærke eller uden omdeling, pakkerne kan også returneres på vores lager/kontor på Oldenvej 33, 3490 Kvistgård mandag – fredag fra kl: 08.30-16:00  

 

Fortrydelse af en del af købet  

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.  

 

Bemærk, at du ikke får leveringsfragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.  

 

Er din ordre lagt med tilbud om få 3 betal for 2 eller har du benyttet en rabatkupon som giver dig 1 gratis produkt, skal hele ordren returneres til DiModa, alternativ kan du kontakte vores kundeservice for en særskilt aftale om de/den varer du ønsker at beholde.  

 

Returnering  

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.  

 

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og evt. Plumberinger ikke er brudt. Du bærer risikoen (sammen med din valgte retur fragtmand, for varen fra tidspunktet for varens levering til dig, til varen er returneret til DiModa Clothing) Har du benyttet vores pakkelabel, skal du kunne bevise at pakken er indleveret, derfor anbefaler vi at du altid får en kvittering fra hvor du har indleveret pakken som du kan fremvise til os, hvis pakken bliver væk.  

Bemærk at det ikke er muligt at sende pakke retur til os med frimærke! Returnering skal derfor ske med omdeling til DiModa Clothing. 

Vi har vedlagt en returblanket/fortrydelsesformular i din pakke samt returlabel, og ved benyttelse af denne er dit tøj forsikret ved returnering igennem DiModa’s fragt aftale. Benyttelse af returlabel koster 49kr og vil blive fratrukket dit tilgodehavende.  

Man må gerne benytte egen fragt aftale for at sende retur til DiModa (vi anbefaler dog ikke DAO da de ikke kan levere pakken før klokken 09:00 og vi derfor ikke får pakken, vi afhenter ikke pakker i pakkebokse/posthus).  

Er der en fabrikations fejl på tøjet, eller er der fremsendt en forkert varer, skal du blot benytte returblanketten og linket, og der vil i så fald ikke blive fratrukket de 49kr i tilgodehavende. Vi vil dog gerne have besked fra dig på kundeservice@dimoda.dk for en afklaring inden afsendelse til os.  

Vi anbefaler, at I benytter det medsendte returlabel eller kontakter os inden og så vil vi være dig behjælpelig med anskaffelse af et returlabel. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Giv os besked på kundeservice@dimoda.dk eller på tlf. 88 62 62 77 ved returnering pga. fejl på varer eller mangelfuld/forkert varer fremsendt INDEN varen sendes retur til DiModa.  

 

Forkert påført adresse ved ordre  

Har du påført forkert adresse på ordren, forkert telefon nr. eller e-mail og DiModa får pakken retur, skal du selv betale for at få pakken leveret igen, dette koster uanset fragtmetode et returforsendelses gebyr på 49kr samt 39kr til ny forsendelse til pakkeshop/posthus, 49kr til privat omdelin. Ønsker du ikke varen leveret igen, trækkes der 49kr i returneringsgebyr/fragt.  

Varens stand, når du sender den retur  

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt (Tøjet må ikke bære præg af brugt dvs. med pletter, parfume, cigaretrøg slitage og hangtags fortsat være påført, samt må blombering på beauty produkter og lign. Ikke være brudt), hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi som DiModa fastsætter.  

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet  

Hvis du fortryder dit køb med pengene retur, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage (dog fratrukket din evt. returneringsfragt på 49kr ved benyttelse af DiModa’s returlabel. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder (39kr), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen og varen er modtaget.  Har du ikke afhentet pakken eller har den ikke kunne leveres til privat omdeling vil der blive modregnet et håndteringsgebyr på 15kr. Ud over returfragt gebyret på 49kr.  

 

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion f.eks. Viabill, Gavekort, Dankort(bank konto). Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: DiModa Clothing, Oldenvej 33, 3490 Kvistgård. Tøjet kan også indleveres på adressen i hverdage fra 08:30-16:00.  

 

Vi bestræber os altid på at behandle alle returpakker senest 10 hverdage efter vi har modtaget pakken fra dig. Fra vi behandler din returordre og du har en bekræftelse pr. mail med dit tilgodehavende, til du har dine penge på din konto/gavekort, kan der går 1-7 bankdage (oftest dog kun 1-3 dage)  

 

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelse ved returnering og pengene vil blive sendt retur til den bank konto der er bag ved din mobiel pay/ kort betaling, eller til Viabill. 

 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)  

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på www.dimoda.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet, fejlvasket eller anden skadeforvoldende adfærd.  

 

Der skal fremsendes et billede af fejlen til kundeservice@dimoda.dk hvorefter vores kundeservice vurdere fejlen og evt. kreditering straks. Varen skal først fremsendes EFTER kundeservice har bedt om dette.  

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.  

 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til: 
DiModa Clothing Oldenvej, 33, 3490 Kvistgård  

 

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt i den returneringsblanket vi har medsendt til tøjet.  

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker retur sendt pr. efterkrav eller lignende. og DAO kan IKKE komme til vores kontor i weekender samt hverdage før kl. 08:30 og efter 16:00. Hvorfor vi ikke anbefaler denne forsendelsesmetode til os.  

 

Tilmelding til nyhedsbrev gælder 1 rabatkupon pr. person. dvs. man må IKKE bruge flere mailadresse og derved genbruge rabatten flere gange – vi ser os ret til at annullere ordren hvis dette er misbrugt.  

 

Rabatkuponer der er benyttet kan ikke ombyttes til kontanter ved returnering og som udgangspunkt bliver der ikke udstedt ny rabatkupon ved returnering af varer.  

 

Vundne præmier hos DiModa  

Har du været så heldig at vinde en præmie enten i form af tøj, eller gavekort til shoppen, gør vi opmærksom på at dette ikke kan ombyttes til kontanter, ej kan tøjet heller ikke byttes eller returneres. Det samme gælder ved brug af vundne gavekort til shoppen, den fremsendte varer kan ikke ombyttes til anden varer eller størrelser, samt kan varen ikke returneres igen til DiModa.  

 

Prisgaranti/Prismatch  

Vi matcher prisen mod egen webshop i 14 dage fra din købsdato (dog undtaget rabatter i forbindelse med Black Friday/Black Week & Cyber Monday da dette er ‘kendte’ rabatdage).

Vi prismatcher også andre webshops, dog skal bevis for nedsat varer sendes som link til kundeservice inden ordren lægges. Vi prismatcher ikke andre webshops eller fysiske omkring og til Black Friday/week, samt Cyber Monday.  Prismatchet gælder kun hvis den præcise varer er at finde på webshoppen i samme størrelse og farve.  

 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik) 
Personoplysninger, som indtastes i forbindelse med køb på dimoda.dk, behandles af DiModa Clothing ApS og eventuelle eksterne samarbejdspartnere i overensstemmelse med gældende dansk ret. Vi gemmer kun de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre din bestilling herunder Navn, Adresse, Telefon nr. e-mail og varedata, som vedrører dig. Alle kundeoplysninger og informationer om bestillinger bliver behandlet fortroligt.  

 

I henhold til dansk lovgivning gemmes oplysningerne i fem år. Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, vil din e-mail-adresse blive brugt i forbindelse med vores markedsføring, du via din tilmelding har givet samtykke til. Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet ved at klikke afmeld i mailen.  

 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på www.dimoda.dk er Sabrina Rasmussen. Som registreret hos DiModa Clothing har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og GPDR og henvendelse i forbindelse hermed rettes til DiModa Clothing via e-mail kundeservice@dimoda.dk  

 

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.  

Læs mere om Databeskyttelse hos DiModa DiModa GDPR Databeskyttelse  

 

Klageadgang  

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til DiModa Clothing enten pr. mail kundeservice@dimoda.dk eller pr. telefon 88 62 62 77.  

 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Center for Klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg www.naevneneshus.dk  

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr  

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 2 September 2022.