Vilkår, betingelser og datapolitik

Handelsbetingelser

DiModa Clothing

CVR nr. 38722085

Fruerhøj 38, 2970 Hørsholm (KUN webbutik)

E-mail kontakt@dimoda.dk

Tlf.: 42 51 98 00

Etableringsår 2017

Betaling

På www.dimoda.dk kan der betales med: Visa, MasterCard, Maestro Card, Visa Electron, Viabill, og Mobile Pay.

Betaling via ViaBill:

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter trækkes den rente- og gebyrfrie månedsydelse den 20. i hver måned.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Læs mere her: www.viabill.com/kredit

 

Levering

Ved køb på www.dimoda.dk er der gratis levering til valgfrit udleveringssted for køb over 399kr. i Danmark. Ved køb under 399kr. betales der 29kr for levering med PostNord med valgfrit udleveringssted, og 49kr. med omdeling til privat adresse & erhverv,

Leveringstiden bestræber vi os på 1-2 dage (dog stadig afhængig af om PostNord har forsinkelser). Vi bestræber os ligeledes på at alle ordre placeret hver dag inden klokken 14:00, sendes samme dag dog senest dagen efter ordren er lagt med mindre andet er angivet på webshoppen (ved ferier og lign).

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.dimoda.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du modtager din varer/klar til afhentning på posthus/pakkeboks. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb, eller varen skal være os i hænde på 14 dagen. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage fra den dag, du har modtaget din varer/klar til afhetning. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@dimoda.dk eller benytte denne formular https://cdn.dimoda.dk/wp-content/uploads/2018/07/Returneringsblanket-Juli-2018.pdf

Nægtelse

Nægter du modtagelse af pakke eller ej afhenter den på Posthuset, vil der blive opkrævet et ekspeditions beløb på 49,- svarende til portoen retur til DiModa (Dog må 14 dages fristen IKKE være overskredet fra vi har sendt pakken). Bemærk! Vi modtager ikke pakker retur sendt pr. efterkrav, med frimærke eller uden omdeling.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får leverings fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen (sammen med din valgte retur fragtmand, for varen fra tidspunktet for varens levering til dig, til varen er returneret til DiModa Clothing) Har du benyttet vores pakkelabel, skal du kunne bevise at pakken er indleveret, derfor anbefaler vi at du altid får en kvittering fra hvor du har indleveret pakken som du kan fremvise til os, hvis pakken bliver væk.

Vi har vedlagt en returblanket i din pakke samt link til returlabel, og ved benyttelse af denne er dit tøj forsikret ved returnering igennem DiModa’s aftale med PostNord. Benyttelse af returlabel koster 49kr og vil blive fratrukket dit tilgodehavende.

Bemærk at det ikke er muligt at sende pakke retur til os med frimærke! Returnering skal derfor ske med omdeling til DiModa Clothing.

Er der en fabrikations fejl på tøjet, eller er der fremsendt en forkert varer, skal du blot benytte returblanketten og linket, og der vil i så fald ikke blive fratrukket de 49kr i tilgodehavende (dog skal vores label være anvendt, vi giver ikke penge retur for andre postmetoder). Giv os besked på kontakt@dimoda.dk eller på tlf. 42 51 98 00 ved returnering pga. fejl på varer eller mangelfuld/forkert varer fremsendt. 

Forkert påført adresse ved ordre

Har du påført forkert adresse på ordren og DiModa får pakken retur af PostNord, skal du selv betale for at få pakken leveret igen dette koster 49kr. Ønsker du ikke varen leveret igen, trækkes der 49kr i returneringsgebyr/fragt.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt (Tøjet må ikke bære præg af brugt dvs. med pletter, parfume slidtage samt skal hangtags fortsat være påført), hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi som DiModa fastsætter.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købs beløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage (dog fratrukket din evt. returneringsfragt på 49kr ved benyttelse af DiModa’s returlabel. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder (29kr.)), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen og varen er modtaget.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig som køb af tøjet. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet på returlabel. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.  Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: DiModa Clothing, Fruerhøj 38, 2970 Hørsholm, Danmark. Tøjet kan IKKE indleveres personligt på adresse.

Vi bestræber os altid på at behandle alle returpakker senest 10 hverdage efter vi har modtaget pakken fra dig. Fra vi behandler din returordre og du har en bekræftelse pr. mail med dit tilgodehavende, til du har dine penge på din konto, kan der går 1-7 bankdage (oftest dog kun 1-3 dage)

Gratis ombytning

DiModa Clothing modtager varer retur til ombytning, ønsker du en varer i anden størrelse eller ombyttet til anden varer, skal du selv placerer og betale for en ny ordre på vores webshop, bruge den vedlagte returlabel hvorpå du tydeliggør det nye ordre nr. som du har fået. Når vi modtager din returvarer og du har anført det nye ordre nr. tilbagebetaler vi din evt. nye leveringsfragt, samt det fulde beløb for det tøj du har returneret. Den gratis ombytning gælder dog KUN ved benyttelse af vores returlabel, og vil derfor være gratis.

Ombytning kan kun ske én gang.

Vær endvidere opmærksom på at selvom der er foretaget en ombytning af varen, så gælder de 14 dages returret fra den dato den første varer blev modtaget. Dvs. når du modtager den nye varer, har du ikke ydeligere 14 dage at returnere i.

Gratis ombytning gælder ikke varer der er nedsat/tilbuds varer, samt varer under 299kr i værdi.

Hvad skal jeg sende med tilbage ved returnering?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen og vi opfordrer til at du benytter returneringsblanketten (udfyldt) samt tøjet.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker retur sendt pr. efterkrav eller uden omdeling til DiModa Clothing. Hvis DiModa’s returlabel benyttes, er tøjet forsikret retur til os. Det koster dig 49kr at benytte denne ordning, og det trækker vi i dit tilgodehavende.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på www.dimoda.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet, fejlvasket eller anden skadeforvoldende adfærd.

Rabatkuponer

DiModa Clothing har fuld ret til at trække en rabatkupon ud af et samlet køb, hvis en større andel af det købte tøj returneres f.eks. hvis der er givet 20% i rabat ved køb over 1500kr. og kunden ønsker at returnere tøj for 1300kr. Så kan rabatkuponen ikke længere bruges, og der vil blive korrigeret så der betales fuld pris for det beholdte tøj. Dette gælder også ved rabattilmelding ved nyhedsbrev hvis den beholdte varer, er under den værdi det kræver for at opnå rabatten.

Tilmelding til nyhedsbrev gælder 1 rabatkupon pr. person. dvs. man må IKKE bruge flere mailadresse og derved genbruge rabatten flere gange – vi ser os ret til at annullere ordren hvis dette er misbrugt.

Rabatkuponer der er benyttet kan ikke ombyttes til kontanter ved returnering og som udgangspunkt bliver der ikke udstedt ny rabatkupon ved returnering af varer.

Vundne præmier hos DiModa

Har du været så heldig at vinde en præmie enten i form af tøj, eller gavekort til shoppen, gør vi opmærksom på at dette ikke kan ombyttes til kontanter, ej kan tøjet heller ikke byttes eller returneres. Det samme gælder ved brug af vundne gavekort til shoppen, den fremsendte varer kan ikke ombyttes til anden varer eller størrelser, samt kan varen ikke returneres igen til DiModa.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

DiModa Clothing, Fruerhøj 38, 2970 Hørsholm, Danmark

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt i den returneringsblanket vi har medsendt til tøjet.

Og som også kan findes her:  Returblanket

Bemærk! Vi modtager ikke pakker retur sendt pr. efterkrav eller lignende. 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på www.dimoda.dk, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, Adresse, Telefonnummer og e-mailadresse Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos DiModa Clothing og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på www.dimoda.dk er Sabrina Rasmussen.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til www.dimoda.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos DiModa Clothing har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og GPDR og henvendelse i forbindelse hermed rettes til DiModa Clothing via e-mail kontakt@dimoda.dk 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til DiModa Clothing enten pr. mail kontakt@dimoda.dk eller pr. telefon 42 51 98 00.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 08. Oktober  2018

Standardfortrydelsesformularen sendes med dit tøj som kan anvendes ved returnering.