Vilkår, betingelser og datapolitik

Handelsbetingelser
DiModa Clothing
CVR nr. 38722085
Oldenvej 33, 3490 Kvistgård (Kun lager, ikke fysisk butik)
E-mail kundeservice@dimoda.dk
Tlf.: 88 62 62 77
Etableringsår 2017

Betaling
På www.dimoda.dk kan der betales med: Visa, MasterCard, Maestro Card, Visa Electron, Viabill,
og Mobile Pay.

Betaling via ViaBill:
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter trækkes den rente- og gebyrfrie
månedsydelse den 20. i hver måned.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit

Levering
Ved køb på www.dimoda.dk er der gratis levering til valgfrit udleveringssted for køb over 600kr. i
Danmark.

Ved køb under 600kr. betales der 39kr for levering med PostNord med valgfrit
udleveringssted, og 59kr. med omdeling til privat adresse & erhverv med PostNord.
Leveringstiden bestræber vi os på 1-2 dage (dog stadig afhængig af om DiModa eller PostNord har forsinkelser).
Vi bestræber os ligeledes på at alle ordre placeret hver dag inden klokken 14:00, sendes samme dag.Levering til Sverige, Tyskland, Holland, Frankrig er der fri fragt ved køb over 800kr. og med levering på op til 7 dage.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.dimoda.dk. Fortrydelsesfristen
udløber 14 dage efter den dag du modtager din varer er afhentet på posthus/pakkeboks. Du skal
inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb, eller varen
skal være os i hænde på 14 dagen. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage fra den dag, du har modtaget
din varer. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber
fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit
køb. Du kan sende en mail til kundeservice@dimoda.dk eller ringe til os på 88626277.

OBS Specielt gældende for varer købt uden for Danmark:
Returret for Tyskland, Sverige, Norge og Holland gælder samme vilkår som Danmark med 14 dage, du vil
som forbruger dog selv stå for omkostningen for fragt når du returnere varen da vores returlabel ikke fungere ud over danmark. Vi tilbyder desværre
ikke gratis ombytning eller gratis retur på varer udenfor Danmark på nuværende tidspunkt.

Nægtelse
Nægter du modtagelse af pakke eller ej afhenter den på Posthuset/pakkeboks, vil der blive opkrævet
et ekspeditions beløb på 49,- svarende til portoen retur til DiModa, og evt. opkrævning for ny forsendelse Bemærk! Vi modtager ikke pakker retur sendt pr.
efterkrav, med frimærke eller uden omdeling, pakkerne kan evt. ved forudgående aftale returneres til DiModa’s
adresse i Kvistgård i tidsrummet mandag til fredag mellem 09:00-15:00

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom
de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får leverings fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har
meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen (sammen
med din valgte retur fragtmand, for varen fra tidspunktet for varens levering til dig, til varen er
returneret til DiModa Clothing) Har du benyttet vores pakkelabel, skal du kunne bevise at pakken er
indleveret, derfor anbefaler vi at du altid får en kvittering fra hvor du har indleveret pakken som du
kan fremvise til os, hvis pakken bliver væk.

Vi har vedlagt en returblanket i din pakke samt link til returlabel, og ved benyttelse af denne er dit
tøj forsikret ved returnering igennem DiModa’s fragt aftale. Benyttelse af returlabel koster 49kr og
vil blive fratrukket dit tilgodehavende med mindre du har valgt at få udstedt et digitalt gavekort. Gratis
retur gælder også nedsatte varer, og det påkræves at der benyttes DiModa’s fragtlabel retur.
Gavekortet kan herefter ikke senere udbetales til kontant beløb.

Har du mistet til returlabel og ikke har mulighed for at printe en returlabel fra vores shop, står du selv for returomkostningerne uanset om du vælger kode 1,2,3 eller 4.

Vi gør opmærksom på at der kun kan anvendes kode 1 (gratis returret 1 gang indenfor samme
betalte beløb fra en ordre (pr. udstedt gavekort kode) det forståes sådan at du på 1 ordre betaler for X antal varer, disse returneres til
gavekort 1 gang, herefter returneres disse varer også 2 gang – og der betales så -49kr i fragt gebyr
som fratrækkes det gavekort der er udstedt.

Ønskes gavekort udbetalt fratrækkes der samtlige faktiske omkostninger vi har haft i dit tilgodehavende. (svarende til 49kr. på ordre der er sendt retur, indenfor samme gavekortkode)

Bemærk at det ikke er muligt at sende pakke retur til os med frimærke! Returnering skal derfor ske
med omdeling til DiModa Clothing, og kan ej indleveres på adressen uden foregående aftale.
Man må gerne benytte egen fragt aftale for at sende retur til DiModa (vi anbefaler dog ikke DAO da
de ikke kan levere pakken før klokken 09:00 og vi derfor ikke får pakken, vi afhenter ikke pakker i
pakkebokse/posthus).
Er der en fabrikations fejl på tøjet, eller er der fremsendt en forkert varer, skal du blot benytte
returblanketten og linket, og der vil i så fald ikke blive fratrukket de 49kr i tilgodehavende (dog skal
vores medfulgte retur fragtlabel være anvendt, vi giver ikke penge retur for andre postmetoder). Giv os besked på
kundeservice@dimoda.dk eller på tlf. 88 62 62 77 ved returnering pga. fejl på varer eller
mangelfuld/forkert varer fremsendt.

Forkert påført adresse ved ordre
Har du påført forkert adresse på ordren, forkert telefon nr. eller email og DiModa får pakken retur,
skal du selv betale for at få pakken leveret igen dette koster uanset fragtmetode et ekspeditionsgebyr
på 88kr. som dækker de ekstra fragtomkostninger som Dimoda har.  Ønsker du ikke varen leveret igen, trækkes der 49kr i returneringsgebyr/fragt.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der
er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord –
du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er
prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt (Tøjet må ikke bære præg
af brugt dvs. med pletter, parfume, cigarat slidtage samt skal hangtags fortsat være påført), hvilket
betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af
varens handelsmæssige værdi som DiModa fastsætter.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik.
Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købs beløbet
Hvis du fortryder dit køb med pengene retur, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os,
tilbage (dog fratrukket din evt. returneringsfragt på 49kr ved benyttelse af DiModa’s returlabel. Vi

refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra
leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste
form for standardlevering, som vi tilbyder (39kr.)), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget
din besked om, at du vil fortryde aftalen og varen er modtaget (med mindre vi har gjort opmærksom på forsinkelse grundet travlthed).
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter
din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig som køb af tøjet. Vi gennemfører
en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige
transaktion f.eks. Viabill, Gavekort, Dankort(bank konto). Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen,
indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret
den. Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: DiModa Clothing, Fabriksvej 3, 1mf. 3000
Helsingør, Danmark. Tøjet kan IKKE indleveres personligt på adresse uden forudgående aftale.
Vi bestræber os altid på at behandle alle returpakker senest 10 hverdage efter vi har modtaget
pakken fra dig. Fra vi behandler din returordre og du har en bekræftelse pr. mail med dit
tilgodehavende, til du har dine penge på din konto/gavekort, kan der går 1-7 bankdage (oftest dog
kun 1-3 dage)

Gratis returret
Vi tilbyder hos DiModa gratis returret på alle varer, dog vil dit tilgodehavende ikke
blive udbetalt kontant, men istedet udstedes der et digital gavekort på det tilgodehavende som fremsendes på din mail. Gratis retur kan kun opnåes hvis der bruges DiModa’s medfulgte retur fragtlabel (som fremgår på den vedlagte returblanket.)
Gavekortets gyldighed er 3år fra udstedelsesdatoen. Ønskes gavekortet senere udbetalt, fratrækkes samtlige fragtomkostninger der har været på det pågældende gavekort kode (svarende til 49kr. pr. gang der er sendt retur)

Gavekortet fremsendes digitalt til din email adresse.
Gratis returret gælder såfremt varen er returneret gælder inden for de 14 dages returneringsfrist.
Gratis retur gælder kun ordre indenfor Danmark.

Gratis ombytning
Ønskes der ombytning af en varer, kan dette ske ved at returnere varen med kode 3. Gratis ombytte gælder KUN samme varer i anden størrelse. Er størrelsen udsolgt udsteder vi automatisk et digital gavekort på varens pris. Øvrige regler for gratis retur er gældende.
Gratis retur til gavekort samt gratis ombytte gælder alle (også nedsatte) varer, og kan kun anvendes 1 gang. pr. ordre.

Returneres efterfølgende den gratis ombytte, er det ikke længere muligt at få pengene udbetalt da de 14 dages frist for købet, hvis der er gået mere end 14 dage fra den oprindelige købsdato (første varer er modtaget) herefter udstedes der er et gavekort.

OBS Specielt gældende for varer købt uden for Danmark:
Returret for Sverige, Norge, Tyskland og Holland gælder samme vilkår som Danmark med 14 dage, du vil
som forbruger dog selv stå for omkostningen for fragt når du returnere varen. Vi tilbyder desværre
ikke gratis ombytning eller gratis retur på varer udenfor Danmark.

Hvad skal jeg sende med tilbage ved returnering?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen og vi opfordrer til at du benytter
returneringsblanketten (udfyldt) samt tøjet.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker retur sendt pr. efterkrav eller uden omdeling til DiModa
Clothing. Hvis DiModa’s returlabel benyttes, er tøjet forsikret retur til os. Det koster dig 49kr at
benytte denne ordning, og det trækker vi i dit tilgodehavende.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler
på www.dimoda.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan
få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete
situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået
som følge af en fejlagtig brug af produktet, fejlvasket eller anden skadeforvoldende adfærd.

Rabatkuponer
DiModa Clothing har fuld ret til at trække en rabatkupon ud af et samlet køb, hvis en større andel af
det købte tøj returneres f.eks. hvis der er givet 20% i rabat ved køb over 1500kr. og kunden ønsker
at returnere tøj for 1300kr. Så kan rabatkuponen ikke længere bruges, og der vil blive korrigeret så
der betales fuld pris for det beholdte tøj. Dette gælder også ved rabattilmelding ved nyhedsbrev hvis
den beholdte varer, er under den værdi det kræver for at opnå rabatten.
Tilmelding til nyhedsbrev gælder 1 rabatkupon pr. person. dvs. man må IKKE bruge flere
mailadresse og derved genbruge rabatten flere gange – vi ser os ret til at annullere ordren hvis dette
er misbrugt.
Rabatkuponer der er benyttet kan ikke ombyttes til kontanter ved returnering og som udgangspunkt
bliver der ikke udstedt ny rabatkupon ved returnering af varer.

Vundne præmier hos DiModa
Har du været så heldig at vinde en præmie enten i form af tøj, eller gavekort til shoppen, gør vi
opmærksom på at dette ikke kan ombyttes til kontanter, ej kan tøjet heller ikke byttes eller
returneres. Det samme gælder ved brug af vundne gavekort til shoppen, den fremsendte varer kan
ikke ombyttes til anden varer eller størrelser, samt kan varen ikke returneres igen til DiModa.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du
reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid
sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan
tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
DiModa Clothing, Oldenvej 33, 3490 Kvistgård

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt i den
returneringsblanket vi har medsendt til tøjet.
Og som også kan findes her: Returblanket
Bemærk! Vi modtager ikke pakker retur sendt pr. efterkrav eller lignende.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
Personoplysninger, som indtastes i forbindelse med køb på dimoda.dk, behandles af DiModa
Clothing ApS og eventuelle eksterne samarbejdspartnere i overensstemmelse med gældende dansk
ret. Vi gemmer kun de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre din bestilling – herunder e-
mail og varedata, som vedrører dig. Alle kundeoplysninger og informationer om bestillinger bliver behandlet fortroligt.
I henhold til dansk lovgivning gemmes oplysningerne i fem år. Når du tilmelder dig vores
nyhedsbrev, vil din e-mail-adresse blive brugt i forbindelse med vores markedsføring, du via din
tilmelding har givet samtykke til. Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet ved at klikke afmeld i
mailen.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af
dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles
og hvorfor. Direktøren har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på
www.dimoda.dk er Sabrina Rasmussen.
Som registreret hos DiModa Clothing har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du
har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter

Persondataloven og GPDR og henvendelse i forbindelse hermed rettes til DiModa Clothing via e-
mail kontakt@dimoda.dk

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til DiModa Clothing enten pr. mail
kundeservice@dimoda.dk eller pr. telefon 88 62 62 77.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online
klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 18 Maj 2020
Standardfortrydelsesformularen sendes med dit tøj som kan anvendes ved returnering.